Februari

Ons thema de 3 biggetjes sloten we af met zelf huizen te bouwen voor de biggen. We probeerden huizen weg te blazen zoals de wolf deed. Wie kon het hardste blazen?
Aan de hand van een stappenplan konden we ook zelf een varken tekenen.

De eerste week van februari was poëzieweek. We hebben geluisterd naar gedichten over dromen. Nadien tekenden we onze eigen dromen.

Clowntje Flap kan het

Daarna begonnen we rond het prentenboek ‘Clowntje Flap kan het’.
Clowntje Flap wil graag in het circus spelen, maar hij is bang dat hij zijn kunstjes niet kan. Gelukkig zijn er zijn vrienden om hem te helpen. Samen met zijn vrienden was hij dapper genoeg om de circuspiste op te gaan en zijn kunstjes te laten zien aan iedereen.

Clowntje Flap, de acrobaat en de goochelaar inspireerden Balthazar, onze klaspop. Hij wilde ook graag clown zijn en een acrobaat en een goochelaar…  Maar wat doen die juist in het circus? De kinderen ontdekten dit samen met Balthazar. We maakten net een echt circus in de klas met doeken en allerlei circusmaterialen.
We experimenteerden met de materialen: zo werd een bord en een kegel bijvoorbeeld een hoed. Een hoepel kan draaien rond onze buik, maar de kleinere ringen kunnen ook draaien aan onze armen. Het bord kunnen we laten draaien op onze vinger of op een stok.
We liepen over smalle balken, springen, hoelahoepen, jongleren met pittenzakjes, gooien met ballen, klimmen, …

Daarnaast oefenden we onder andere nze kleuren door een circustent te versieren met zijdepapier of een clown gekke haren te geven met gekleurde wasknijpers of strijkkralen. 

Naar aanleiding van carnaval kwamen we de laatste dagen met gekke haren, een gekke hoed of een gekke bril naar school.
Op vrijdag 28 maart was dan het carnavalsfeest. Wat zag iedereen er prachtig uit!
Het was een dubbel feest in de sterrenklas, want we vierden Shahm zijn verjaardag. Hij wordt in de krokusvakantie 4 jaar! Hip hip hoera voor Shahm! 

We hebben ook een nieuw vriendje in de klas. Welkom aan Reenad!